[:: Black Window ::]
Jak przyciemnić szyby...? - Poradnik :)

Z pewnością wielu z Was chciało by mieć w swoim pożeraczu asfaltów ciemne szyby. Dziś powoli przestaje być to cenionym "gadżetem" wsród Polskich Tunerów :) Czy ciemne szyby poprawiają wizualnie wygląd samochodu to kwestia sporna, jednym może się to podobać, drugim zaś już nie... Moja opinia na ten temat jest jak najbardziej na TAK. Oczywiście w granicach rozsądku, nie wyjedziemy przecież z polaklejanymi wszystkimi szybami ponieważ pewne jest, że przy najbliższym kontakcie z Policją stracimy dowód rejstracyjny pojazdu. Dla ryzykantów dobre rozwiązanie, choć nie polecam... Jeśli już bardzo chcecie przyciemniać również przednie szyby to radzę zawsze mieć ze sobą żyletkę bądź inny przyrząd, którym możemy zeskrobać folię na wypadek zatrzymania przed policję ;-) W świetle polskiego prawa, szyby możemy przyciemnić tak, aby kąt widzenia kierowcy wynosił 180 stopni, a więc tylne szybki... Dla niedowiarków poniżej umieściłem rozporządzenie Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej:



Pora zacząć... Jeśli zdecydowałeś się, że chcesz mieć w swoim autku ciemne szyby, po przeczytaniu tego poradnika stanie się to banalnie proste... Oczywiście poza dobrymi chęciami musicie uzbroić się w ogromną ilość optymizmu i cierpliwości. Nie zrażajcie się początkami, nikt za pierwszym razem nie zrobi tego genialnie, choć nie jest to takie trudne jak się to Wam wydaje...

Co Będzie nam Potrzebne...?

1. Oczywiście folia, odcień i kolor pozostawiam do Wyboru Wam. Na rynku jest wiele odcieni, więc każdy zpewnością wybierze coś dla siebie.

2. Jeśli do foli nie dostaniecie nożyka, warto uzbroić się w baardzo ostry nożyk, najlepszym jest nóż do tapet, choć w kąpletach z folią spotyka się takie "bajery" ;)

3. Natryskiwacz wody, najlepiej zastosować taki po płynie do mycia szyb, no i oczywiście sam płyn, "Clin" lub inny wynalazek :)

4. Duuuuużo cierpliwości i dobrych chęci..... ;)


ZACZYNAMY:
Do zilustrowania poradnika użyłem szyb z małego Fiata jednak instrukcja jest ta sama przy każdym innym modelu auta.


1. Wyjmujemy szyby z auta - Wytrawni "przyciemniacze" którzy doszli już do wprawy w tym fachu mogą pokusić się o przyciemnianie szyb bez ich wyjmowania. Początkującym radzę jednak wyjąć szyby ze względu na dużo większy komfort przy pracy.


2. Po wyjęciu szyb, należy dokładnie je umyć - Pierwszym czynnikiem znacznie wpływającym na dobry efekt końcowy jest właśnie dobre umycie i odtłuszczenie szyb. Jeśli ktoś bawił się w waszym samochodzie (tj. sprawanie itp..) i na szybach są nierówności lub kropki możemy całą szybe delikatnie wyrównać żyletką aby nie było widać kropek na folii.




3. Przygotować odpowiednie miejsce pracy - Wiadomą sprawą jest, że nie będziemy robić tego w powietrzu, a więc na stoliku bądź innym podłożu na którym kładziemy szybe należy podłożyć koc lub ręcznik. W ten sposób unikniemy ślizgania się szyby po stole oraz wsiąknie on wodę która będzie się wylewać spod folii.




4. Co przed docinaniem folii..? - Zanim przytniecie folię do szyby, należy sprawdzić po której stronie znajduje się ciemna część z klejem. Dość ciężko odrywa się jedną od drugiej ale trzeba się troszeczke pomęczyć ;)




5. Tniemy Folię - Pierwsza ważna sprawa przy docinaniu foli to pozostawienie ok. 1-2 cm wolnej folii poza końcami szyby ze względu na to, że będzie nam wtedy łatwiej ustawić folię na szybie i nigdy nic nie braknie.




6. Jeszcze raz myjemy szybę - Przy docinaniu foli na szybie mogły pozostać jakieś brudne placki itp.. Jeśli chcemy uniknąć takiego widoku za folią, szybę należy spryskać płynem do mycia szyb i wytrzeć do sucha.





7. Szybę i Folie spryskujemy wodą - Abyśmy mieli jakiekolwiek pole manewru przy układaniu folii na szybie, należy dość obficie spryskać i szybę i folie (od strony klejącej po uprzednim oderwaniu) wodą.





8. Usuwamy wodę spod folii - Wodę która znajduje się pod folią musimy wyprowadzić na zewnątrz. W kąplecie z folią Dostajemy plastikową "packę", aby uzyskać prawidłowy efekt po ułożeniu foli przeciągamy packą po folii od środka szyby aż do zewnątrz w celu pozbycia się wody i pęcherzyków powietrza. Ważną sprawą jest też to, aby packe owinąć w kawałek miękkiej szmatki i ją również spryskać dobrze wodą aby nie porysać folii przy pozbywaniu się dowy spod jej powierzchni.




9. Ostatnie szlify - Jeśli pod powierzchnią folii nie ma już wody lub pęcherzyków powietrza należy pozbyć się zakładek folii, które pozostawiliśmy w celu lepszego komfortu klejenia.


10. Efekt końcowy - Po całej procedurze opisanej powyżej szyby należy odłożyć na kilka godzin w ciepłe miejsce aby folia wychła i dobrze trzymała się szyby. Dopiero po kilku godzinach na szybę bez obaw można założyć uszczelkę i całość umieścić w aucie. Przy dużych szybach (np. tylnych) oraz takich, które nie są idealnie płaskie, polecam ciąć folię w cienkie paski (ok 20cm) z uwagi na to, że bardzo ciężko jest ułożyć folię na całej szerokości szyby za jednym razem. Jeśli równie utniecie folię, nie powinno być znać żadnych łączeń na powierzchni szyby.




Tak dla osłody na koniec załączam kilka zdjęć, jak powinno to wyglądać w Waszym aucie:








Autor Poradnika nie bierze żadnej odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku nieumiejętnego obchodzenia się z folią bądź szybami.




Wszystkie zdjęcia zamieszczone w poradniku są mojego autorstwa, rozpowszechanie ich bez mojej zgody jest nielegalne i podlega karze prawnej.







Poniżej Mini-Czat do Waszych Komentarzy....



Kontakt ze mną:

E-Mail: dj.mouse@vp.pl
Gadulec: 4943813



Jak dotąd stronę odwiedziło osób ;) Pytania..? Propozycje..? Problemy..? Pisz!